Teams Kontakt-Center

Revolutionieren Sie Ihren Kundenservice mit einem von Microsoft Teams betriebenen Kontaktzentrum

Mit den innovativen Contact Center-Lösungen von Momentum für Microsoft Teams können Sie den Anruffluss flexibel verwalten und weiterleiten, die Produktivität steigern und die Kundenzufriedenheit erhöhen.

Warum Momentum wählen?

Übernehmen Sie die volle Kontrolle über Ihre Kundenreise mit Microsoft Teams

Verbessern Sie Ihr Engagement

Schaffen Sie ein einheitliches, optimiertes und konsistentes Erlebnis für Ihre Kunden. Bauen Sie stärkere Kundenbeziehungen durch bessere Kommunikation und Personalisierung auf.

Mitarbeiter befähigen

Steigern Sie Ihre Produktivität, Flexibilität und Autonomie mit einer umfassenden Suite von Self-Service-Tools und -Funktionen, auf die Sie vollständig von Microsoft Teams aus zugreifen können.

Verbessern Sie Abläufe und Entscheidungsfindung

Optimieren Sie Ihre Arbeitsabläufe durch intelligente Optimierung und gewinnen Sie durch leistungsstarke Berichte und Analysen Einblicke in die Leistung Ihres Contact Centers.

30.000+ Standorte auf der ganzen Welt vertrauen auf Sie

Verbinden Sie sich mit Ihren Kunden an jedem Kontaktpunkt

Stellen Sie den Mitarbeitern Ihres Contact Centers eine Reihe intuitiver Kommunikations- und Produktivitätswerkzeuge zur Verfügung, die sowohl ihre Fähigkeiten als auch das Kundenerlebnis verbessern. Mit intelligenter Automatisierung von Geschäftsprozessen, fortschrittlichen Analysen und nahtloser Integration bietet Momentum unter anderem folgende Vorteile:

Engagieren Sie sich mit Momentum

Momentum stattet Ihr Unternehmen mit den Tools aus, die es braucht, um erfolgreich zu sein. Steigern Sie Ihre Produktivität und fördern Sie Ihr Wachstum mit maßgeschneiderten Lösungen für Konnektivität, Kommunikation, Engagement und mehr.

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FAQ

Häufig gestellte Fragen zu Teams Contact Center

What is a Microsoft Teams Contact Center solution?

The Microsoft Teams Contact Center solution unifies the familiar Teams phone system experience with popular contact center functionality, including voice, messaging, collaboration, and agent management. It lets organizations handle inbound and outbound customer interactions (calls, chats, etc.) directly within the Teams interface, providing seamless connectivity with the rest of the Microsoft 365 suite.

How does it integrate with Microsoft Teams?

Most certified Microsoft Teams Contact Center solutions use Microsoft’s calling and collaboration APIs to integrate directly with Teams. Agents can manage all customer interactions—voice, chat, emails—through Teams channels or specialized apps within Teams. This setup ensures that call control, presence, and customer data can be accessed and synchronized in real time without requiring multiple disjointed systems.

Do I need additional Microsoft licenses to use a Teams Contact Center?

The licensing requirements may vary depending on the provider, your organization’s existing Microsoft licensing, and the functionality you need (e.g., call recording, analytics, advanced routing). Generally, you will need:

  • A Microsoft 365 (Teams-enabled) license for each agent.
  • Microsoft Phone System and PSTN Calling Plan (or Direct Routing) licenses if you plan to integrate external phone numbers.
  • Vendor-specific licensing for the contact center software, which may be purchased on a per-agent or usage-based model.
Is the Contact Center solution certified by Microsoft?

Many providers offer Microsoft-certified contact center solutions. Microsoft’s certification ensures that the solution meets Teams’ reliability, performance, and security standards. Always verify whether the vendor is part of the Microsoft Certified Contact Center program. Using a certified solution can also simplify support and compliance requirements.

Can I use my existing phone system or PSTN carrier?

Yes. Most Teams Contact Center solutions support Direct Routing, which allows you to integrate your preferred telephony carrier or on-premises Session Border Controllers (SBCs). This gives you flexibility in choosing the PSTN provider that best meets your cost, functionality, or geographic requirements.

How can I set up call routing and IVR in Teams?

Most solutions provide an intuitive admin portal to design call flows, greetings, menus, and skill-based routing rules. You can typically set up automated IVR flows to gather customer information (e.g., language preferences, reason for calling) before routing to the best-suited agent. Some solutions also leverage Copilot Agents for AI-driven self-service options.

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Geben Sie Ihren Mitarbeitern die Funktionen, die sie brauchen, und Ihren Kunden den Support, den sie verdienen. Lassen Sie sich von Momentum zeigen, wie das geht.

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